wtorek, 20 marca 2012

Podsumowanie SFI 2012

Studencki Festiwal Informatyczny już się zakończył, więc krótko opisze moje wrażenia z tego festiwalu. O SFI pisałem już wcześniej. Jako stary (od 2006 roku) uczestnik festiwalu, chciałbym opowiedzieć te najciekawsze tegoroczne prelekcje.



Najbardziej podobała mi się prezentacja Bruce Lawson pod tytulem "How to destroy the web". Bruce pracuje dla Opery, w wolnych chwilach tworzy muzykę oraz ogląda koty na youtubie. Na swoim pokazie opowiadał o tworzeniu nowych niekompatybilnych standardów, różnic między przeglądarkami oraz jak zmonopolizować technologię. Najbardziej spodobała mi się jego charyzma i lekkość prezentacji.
Na drugim miejscu z najlepszych prelegentów SFI uplasował się Marcin Kosedowski. Marcin opowiadał o pracy freelancera (praktyczne kwestie oraz jego przygodzie z pracą na kontraktach). Sposób opowiadania Marcina był przyjemny i prosty.



Bardzo mi się podobała prelekcja Przemka Biecka o wizualizacji danych. Sprawozdanie Przemka z festiwalu można przeczytać z jego bloga. Baza danych RavenDB była przedstawiana przez Michała Śliwonia z firmy ABB. Prezentacje Michała można zobaczyć pod tym linkiem. Do ciekawszych prezentacji należałoby wyróżnić prezentację Marcina Jaśkiewicza z istv. Bardzo żałuję, że nie byłem na prezentacji Tadeusza Golonki.

Jeżeli chodzi o lokalizacje SFI to organizatorzy wybrali bardzo dobre miejsce. Na stronie Auditorium Maximum jest możliwość wirtualnego zwiedzania.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz