wtorek, 19 czerwca 2012

Komendy Finder

Korzystam z maca i niestety muszę korzystać z Findera. Na moje nieszczęście jestem na niego skazany. Oczywiście mogę zainstalować takie aplikacje jak Path Finder, Xfile, BBEdit, Smultron czy Disk Order. Wszystkie te pozycje są płatne ( kosztują odpowiednio 40$, 59$, 49.99$, 4.99$, 29.95$ - już wiem dlaczego programiści od maca lepiej zarabiają). W końcu znalazłem zastępnik Findera tak, aby był bezpłatny. Jest nim muCommander (odpowiednik TotalCommander pod maciem). Ale skoro już wylałem tyle łez, nie przespałem wiele nocek i wydłubałem sobie klawisze, to pozwoliłem sobie na napisanie krótkich wskazówek na temat Findera.



Wszystkie komendy zawarte w tych wskazówkach należy wywołać w terminalu. Po wywołaniu danej komendy należy uruchomić ponownie Findera (przytrzymaj klawisz opcji i prawym przyciskiem kliknij na ikonkę Findera, która znajduje się w docku).

1) Finder nie pokazuje ukrytych folderów i plików
Jeżeli jesteś użytkownikiem Findera i miałeś coś wspólnego z Unixem to z pewnością wiesz, że Finder nie wyświetla plików ukrytych (nazwa plików zaczyna się od . tak jak .bashrc) oraz niektórych folderów (m.in /usr, /bin, /etc i takie tam)
defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles TRUE
Możesz również pobrać AppleSkrypt, który wykonuje tą komendę za ciebie.

2) Ścieżka katalogu w tytule

defaults write com.apple.finder _FXShowPosixPathInTitle -bool YES


3) Zamykanie Findera
Findera nie da się zamknąć, gdyż on pracuje cały czas w tle. Aby móc zamknąć Findera wywołaj tą komendę:
defaults write com.apple.Finder QuitMenuItem -bool YES
Po każdym wykonaniu tych komend pamiętaj, aby uruchomić ponownie Findera. Mam nadzieję, że ten post był dla ciebie przydatny.

P.S. Tej post miał nazywać się F**k Finder

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz