czwartek, 28 listopada 2013

Przemilczana premiera PowerShell 4.0

Korzystałem z Windows 8 i miałem możliwość aktualizacji systemu do Windows 8.1. Po aktualizacji (oprócz problemów z Apple Boot Camp'em oraz powrotu starego-dobrego przycisku Start) to nie zauważyłem jakieś większej różnicy z poprzednią wersją.

Któregoś dnia wywołałem polecenie $PSVersionTable, a tu dostaje taki wynik:


Okazuje się, że mam PowerShell w wersji 4.0. Ta wersja należy do pakietu Windows Management Framework 4.0 i ten pakiet można pobrać stąd. Instalując Windows 8.1 dostajesz do tego PowerShell v4. Nowy PS jest domyślnie dostępny dla systemów operacyjnym Windows 8.1 oraz Windows Server 2012 R2.


Wiem, już dawno nie byłem na PowerShell Magazine, a polska grupa użytkowników PowerShell jeszcze ma do nadrobienia i mogłem sam zainteresować się nową wersja, ale dziwi mnie to, że premiera PS została przemilczano przez Microsoft i pozostawiona bez większego odzewu.


W najbliższych dniach sprawdzę co jest nowego w PS v4.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz