środa, 16 grudnia 2015

Dekompozycja projektu w R

Robiłem prezentacje i zastanawiałem się jak można zapisać cały projekt. Szukałem po sieci jakiś dobrych praktyk do dekompozycji plików. Ja wykombinowałem podział całego projektu na kilka plików:

Co w tych plikach jest? Zaczynając od początku:
Install.r - instalacja pakietów (ten skrypt wykonujemy tylko raz, aby pobrać paczki)
Functions.r - wszystkie funkcje
Load.r - ładowanie pakietów oraz przygotowywanie danych do prezentacji
Presentation.rpres - warstwa prezentacji, równie dobrze możne być to plik w Rmd czy z użyciem shiny (powód istnienia tego pliku jest TYLKO wyświetlanie tych danych jakie chcemy przedstawić, nie ma logiki biznesowej).
custom.css - customizacja warstwy prezentacji, czyli overridowane i dodatkowe css'y

I na końcu w folderze figures mam wszystkie zdjęcia.
Prezentacja o najpopularniejszych kryzysach ekonomicznych nie jest skończona. Jeszcze dużo chciałoby się dodać. Zaletą rpres jest to, że za każdym razem możemy mieć aktualne dane na prezentacji.
Poniżej rezultat wygenerowanej prezentacji:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz