piątek, 17 czerwca 2011

Oldies

Wcześniej pisałem o moim pulpicie.Ale co robię jak mam za dużo starych plików w archiwum. No cóż... skoro nie są już potrzebne powinno się je usunąć. A skąd wiem, że nie będę ich używał. Z prostej zależności, – jeżeli przez pół roku nie używałem tych plików to prawdopodobnie w przyszłości też nie będę używał. Od tej reguły są wyjątki takie jak zdjęcia, muzyka czy specjalne dokumenty. Nie wiem ile to razy w folderze trzymało się pliku i zawsze się miało się nadzieję, że jeszcze się przydadzą.


Specjalnie do takiego dylematu napisałem małą aplikacje konsolową, która usuwa stare pliki. Aplikacje nazywa się Oldies i można pobrać z codeplex.. Wystarczy wpisać jak stare pliki ma znaleźć (np: pliki, które maja więcej niż 20 dni i 1 miesiąc) oraz jaką operację należy wykonać na nich. Możemy usunąć, wyświetlić w kolejności od najstarszego pliku lub przenieś do folderu Oldies. Aplikacja jest na szybko napisana i jest bardzo prosta w obsłudze.



Jeżeli tak jak ja masz folder o nazwie Download lub staff, w którym znajdują się przeróżne stare rzeczy, o których nie wiesz nawet, po co były Ci potrzebne, to Oldies pozwoli ci na 'oczyszczenie' problemu. Napisałem Oldies.exe, bo pozwoliło mi to mieć kontrole nad niepotrzebnymi rzeczami.

Oldies

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz