sobota, 4 stycznia 2014

7 nawyków

Chciałbym przedstawić Ci książkę, która odmieniła mój światopogląd i spowodowała, że stałem się produktywniejszy oraz szczęśliwy. Ta książka to "7 nawyków skutecznego działania" napisana przez Stephena R Coveygo. Nie jestem w stanie opisać jak dużo zawdzięczam tej książce, ale uważam ją za nr 1 wśród książek o rozwoju osobistym. Jest to ważniejsza książka niż GTD Davida Allena, kolekcji książek i audiobooków Brian Tracy, poradniki Timotha Ferrissa, książki o przyjaciołach Dalea Carnegiego. Nie wiem czy książka Napoleona Hilla nie była by ważniejsza niż 7 nawyków, ale na dzień dzisiejszy książka Coveya jest nr 1.


Dlaczego ta książka jest ważna dla mnie. Z paru powodów:
- pozwoliła mi rozwijać charakter, nie osobowość
- udowadniła, że doskonałość to nie jest kwestia talentu, ale nawyków
- wytłumaczyła, że jestem wolny, bo nie jest ważne co się wydarzyło, ale w jaki sposób reagujesz na różne sytuacje
- żyj zgodnie z rozsądnymi zasadami takimi jak uczciwość, godność, jakość, cierpliwość, wytrwałość, opiekuńczy oraz odwaga
- cele zawsze powinny mieć dla mnie wartość
- uświadomiła mi, że powinienem określić swoje osobiste cele
- zastanowiłem się co ludzie powiedzą o mnie, kiedyś ... trakcie mojego pogrzebu
- powinienem co jakiś czas zastanawiać się nad moim postępowaniem i co jakiś czas powinienem naostrzyć piłę

Książka była publikowana w latach 90 i stała się najbardziej znaną książką Coveyego. W tej książce autor zawarł najważniejsze 7 nawyki, są nimi:
1) Przejmij inicjatywę i bądź proaktywny
2) Bądź skoncentrowany na celach i myśl o końcowym rezultacie
3) Ustalaj priorytety
4) Działaj zgodnie z zasadą Win/Win
5) W komunikacji staraj się zrozumieć innych, a później abyś ty był zrozumiany.
6) Współpracuj z innymi (synergia)
7) Zastanów się nad swoimi błędami i staraj się je naprawić (Sharp the Saw)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz